Zasady współpracy z Klientami naszej Kancelarii
W celu wyjaśnienia Państwu przyjętego w Kancelarii Radców Prawnych STRICTE modelu działania, poniżej przedstawiamy w kilku punktach najistotniejsze informacje dotyczące zasad współpracy z naszymi Klientami.
1 . Od rozmowy do spotkania, czyli dobry start.
Zazwyczaj pierwszym kontaktem jest rozmowa telefoniczna. Wstępnie zapoznajemy się ze sprawą, doprecyzowujemy co klient chciałby uzyskać, poznajemy okoliczności.
Najczęściej zwracamy się o to, aby w wiadomości e-mailowej Klient dokładnie opisał okoliczności sprawy, czyli fakty i dowody jakimi dysponuje. Powyżej opisana zasada umożliwia nam wnikliwe zapoznanie się ze sprawą, jej wstępne przeanalizowanie i przystąpienie do poszukiwania możliwych rozwiązań.
Dzięki powyższemu, podczas spotkania z Klientem jesteśmy gotowi do przedstawienia możliwych rozwiązań i opracowania strategii działania, a tym samym zaoszczędzenia cennego czasu Klientów.
Oczywiście nie wykluczamy sytuacji, w której Klient zwraca się do nas z prośbą o udzielenie doraźnej porady przez telefon, czy też takiej, w której wszystko jest omawiane z Klientem podczas spotkania.
2 . Spotkanie z Klientem – czyli co ze sobą zabrać i jak się przygotować ?
Kluczem do rozwiązania Państwa problemów jest poznanie wszelkich okoliczności związanych ze sprawą. Tutaj nie ma kompromisów, bo druga strona nie próżnuje. Musimy znać wszystkie okoliczności oraz treść każdego dokumentu związanego z problemem, z którym Państwo do nas przychodzicie celem znalezienia optymalnego rozwiązania. Jest to o tyle istotne, że zdarzają się takie sprawy, w których jeden dokument, czy jeden fakt mogą zupełnie zmienić stan faktyczny sprawy, a tym samym możliwe jej rozwiązania. Dlatego w naszym wspólnym interesie jest przedstawienie na spotkaniu absolutnie wszystkich okoliczności oraz dokumentów związanych ze sprawą, z którą Państwo do nas przychodzą. Konieczne jest zatem przygotowanie dokumentów oraz przypomnienie sobie lub zapisanie kwestii, o których opowiedzą nam Państwo podczas spotkania. Oczywiście podczas rozmowy telefonicznej lub w wiadomości e-mailowej zwrócimy Państwa uwagę na to jakie dokumenty i informacje będą potrzebne.
Celem pełnego usatysfakcjonowania ze spotkań zalecamy także przygotowanie sobie pytań jakie Państwo do nas mają, ponieważ z doświadczenia wiemy, że czasami mogą one umknąć w natłoku przedstawionych informacji czy emocji.
Podczas spotkania dyskutujemy o sprawie oraz o możliwych jej rozwiązaniach. Przedstawiamy Państwu optymalne możliwości rozwiązania sprawy, wskazując przy tym na ewentualne ryzyka oraz korzyści. Rekomendujemy rozwiązania, które w naszej ocenie będą dla Państwa najlepsze.
3 . Do rzeczy – czyli co dalej ze sprawą ?
Czym się kończy spotkanie z Klientem? Otóż w zależności od Państwa potrzeb spotkanie może się skończyć udzieleniem ustnej porady prawnej, zleceniem sporządzenia pisemnej opinii prawnej, umowy, zaopiniowania umowy, zleceniem kontaktu z pełnomocnikiem drugiej strony, a w sytuacji, w której druga strona nie jest reprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika – z samą stroną lub zleceniem przez Państwa prowadzenia sprawy. Prowadzenie sprawy będzie indywidualnie dostosowane do Państwa potrzeb, a strategia postępowania zostanie omówiona podczas spotkania. W przypadku powierzenia nam sprawy, uzgadniamy z Klientem jasne zasady współpracy i wynagrodzenia.
4 . Wynagrodzenie – czyli ile płacę i na jakich zasadach ?
W Kancelarii Radców Prawnych Stricte wysokość honorarium jest ustalana z każdym Klientem indywidualnie. Kierując się treścią art. 36 Kodeksu Etyki Radcowskiej wysokość honorarium jest ustalana z uwzględnieniem koniecznego nakładu pracy, wymaganej specjalistycznej wiedzy, umiejętności i odpowiedniego doświadczenia, stopnia trudności i złożoności sprawy, jej precedensowego bądź nietypowego charakteru, miejsca i terminu świadczenia usługi lub innych szczególnych warunków wymaganych przez klienta, znaczenia sprawy dla klienta, odpowiedzialności wiążącej się z prowadzeniem sprawy, utraty lub ograniczenia możliwości pozyskania innych klientów oraz rodzaju więzi z klientem.
Wynagrodzenie może stanowić jedynie koszt udzielonej ustnie porady prawnej czy też koszt analizy i wydania opinii. Najczęściej jednak przy powierzeniu nam prowadzenia Państwa sprawy – wysokość wynagrodzenia jest ustalana indywidualnie biorąc pod uwagę powyżej wskazane okoliczności. Nie mniej jednak, ogromna różnorodność spraw uniemożliwia sporządzenie sztywnego cennika związanego z świadczonymi usługami. W naszej kancelarii gwarantujemy Państwu przejrzyste zasady wynagrodzenia, o których zostaną Państwo poinformowani podczas naszego spotkania.
Sposoby ustalania wynagrodzenia w Kancelarii Radców Prawnych STRICTE:
1 . Wynagrodzenie zryczałtowane
wynagrodzenie określone w umowie poprzez wskazanie konkretnej kwoty należnej za podjęcie uzgodnionych aktywności. Stosowane gdy da się z góry określić nakład pracy.
2 . Wynagrodzenie godzinowe
wynagrodzenie określone w umowie poprzez wskazanie stawki za godzinę pracy radcy prawnego. Ostateczna wysokość wynagrodzenia stanowi iloraz liczby roboczogodzin i stawki godzinowej wskazanej w umowie. Taki sposób ustalenia wynagrodzenia może być stosowany w sytuacji gdy nie jest możliwe określenie z góry zakresu prac koniecznych dla danej sprawy.
W obu przypadkach gwarantujemy Państwu przejrzyste zasady wynagrodzenia, o których zostaną Państwo poinformowani podczas pierwszego spotkania.
Koszt udzielenia jednorazowej porady prawnej jest ustalany z góry, jednak gdy w następstwie porady prawnej klient zleca Kancelarii prowadzenie danej sprawy przed sądem, to nie ponosi on kosztów porady prawnej związanej z tą sprawą.
Pomocniczo przy ustalaniu wynagrodzenia za prowadzenie sprawy sądowej, stosowane są przepisy Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie opłat za czynności radców prawnych z dnia 22 października 2015 r. (Dz. U. poz. 1804 z pózn.zm.).